Alweer op de helft...

4 april 2016 - Ko Lanta, Thailand

Helaas, we hebben onze wekelijkse blog niet op tijd af kunnen maken wegens omstandigheden(lees een spugende Melissa en Melvin). Maar onder het motto beter laat dan nooit komt hij hier dan alsnog!

We waren bezig met het verkennen van het mooie maar toch ietwat toeristische Koh Samui. We begonnen met een scooter rit naar de Big Buddha tempel. Op zich een mooie tempel, maar het uitzicht was nog mooier. Daarna zijn we naar de Jungle Club gereden. Zoals de naam doet vermoeden ligt dit restaurant midden in de jungle en het ligt op een vrij hoge berg. Gelukkig heeft onze scooter ons veilig naar boven gebracht en hadden we een prachtig uitzicht over een groot gedeelte van Koh Samui, erg indrukwekkend. De rit ging weer verder en we dachten een mooi strand gevonden te hebben, maar helaas dit bleek een strand met heel veel stenen te zijn. Melvin had een goed restaurant gevonden op Tripadvisor waar je voor een prikkie kon eten. De vorige avond hadden we al gezocht maar konden we niks vinden. Nu gingen we de juiste straat in en wat bleek, het restaurant was verdwenen! Gelukkig zat er wel een ander goedkoop en lekker restaurant in dezelfde straat. Toen we terugkwamen hadden we een bezoeker in ons huisje.. Een lekkere grote Kakkerlak! Na wat wikken en wegen hoe we het konden weghalen hebben we de eigenaresse geroepen die met een bezem en blik aankwam om hem vervolgens op te vegen en weg te gooien. De dag erna hebben we de tickets geboekt om naar Khao Sok te gaan en hebben we genoten van wat heerlijke stranden op Koh Samui.

De volgende ochtend zouden we vroeg vertrekken richting Khao Sok. We hadden 's avonds alvast wat croissantjes gekocht voor het ontbijt, maar toen we deze de volgende dag opende zaten ze he-le-maal vol met mieren! Niet echt fijn dus, gelukkig kregen we van de eigenaresse bananen mee voor onderweg. In totaal waren we zo'n 6 uur kwijt om van Koh Samui naar Khao Sok te gaan. Eenmaal aangekomen werden we naar onze houten bungalow gebracht. Prachtige locatie midden in de Jungle en direct naast het National Park. We hebben het dorpje wat verkent en een olifantenrit geboekt voor de volgende dag. En die olifantenrit was een droom van ons die uit is gekomen. Tijdens de rit mochten we om en om op de nek van de olifant zitten! Dat is wel wat anders dan in een bakkie waar je je vast kan houden. Een hele aparte ervaring die we iedereen aanraden!  'S middags trokken we samen met een gids het National Park in. In het park leven ruim 400 verschillende diersoorten waaronder de Gibbon aap. De gids dacht dat we wat wilde dieren zouden zien als we echt door de jungle zouden lopen. Hiervoor moesten we drie keer over rivieren heen gaan door op verschillende stenen te springen. Uiteraard waren deze stenen vaak erg glad, waardoor Melvin de laatste keer met zijn schoenen en al in het water belandde. Tijdens onze wandeltocht hebben we de Gibbon aap alleen gehoord en helaas niet gezien. Wel andere wilde apen, kameleons en flying lizards. Al met al een hele leuke tocht! 's Avonds gingen we het dorp in om lekker wat te eten. Het was maar goed dat we een zaklamp met ons mee hadden, want in de jungle kennen ze uiteraard geen lichten, waardoor het dan ook pikkedonker was! Hierdoor konden we wel goed genieten van de vele sterren!

De tocht vervolgde naar Krabi. Eenmaal aangekomen gingen we opzoek naar een scooter verhuurder om dezelfde en de volgende dag de omgeving te kunnen verkennen. We hadden een goede verhuurder gevonden en we hadden weer een scooter voor anderhalve dag. We zijn direct naar de Tiger Cave Temple gegaan. Deze tempel lag op een 600 meter hoge berg. Om hier te komen moesten we 1237 treden beklimmen met onderweg wilde apen en een temperatuur van 35 graden. Ondanks dat het een hele klim was, zelfs de oud topsporter onder ons vond het eventjes zwaar, is het uitzicht adembenemend mooi! In de avond was er een markt en hebben we voor het luttele bedrag van 95 Baht(€2,35) gegeten en gedronken. De volgende morgen stapten we op de scooter om naar Ao Nang te rijden. Dit was een strand waar je per boot naar Railay Beach kon gaan. Een erg mooi strand met een nog mooier uitzicht. Na wat zwemmen en wat relaxen besloten we de andere kant van het strand te verkennen. We kwamen op een nog veel mooier strand terecht. Met een geweldig uitzicht. Een strand zoals we die van vele foto's kennen. Hier hebben we de rest van de dag doorgebracht.

De volgende morgen moesten we weer vroeg opstaan om naar Koh Phi Phi te varen. De taxi was natuurlijk een half uur te laat maar we waren ruim op tijd voor de boot. Eenmaal aangekomen op Koh Phi Phi konden we direct in onze bungalow, dit was erg fijn aangezien we anders met onze spullen hadden moeten zeulen. We hebben wat strandjes verkend en geluncht met een heerlijke wrap, althans dat dachten we.. In de avond hebben we bij dezelfde plek gegeten en was er een feest op het strand met een vuurshow. Rond 2 uur moest Melissa plassen en besloten we terug te gaan naar de bungalow. Die nacht werd Melissa ziek en de volgende morgen was Melvin ook aan de beurt. Geen prettige ervaring want we gingen die dag alweer naar een andere bestemming en we moesten daarom om 11 uur onze bungalow uit. We hebben deze dag niet veel gedaan. In de middag ging de Boot richting Koh Lanta. We verzamelde al onze moed bij elkaar om met onze spullen 10 minuten naar de pier te lopen. Opzich is dit geen probleem, maar aangezien we beide niks konden eten waren we zo slap als wat.. Gelukkig was een medewerker van onze bungalow zo aardig om onze spullen naar de pier te brengen!

Ko Lanta is ook een super mooi eiland met weer een hele andere sfeer dan de andere eilanden die we bezocht hebben. Vandaag hebben we rustig aan gedaan en het eiland wat verkend op onze scooter. Gelukkig zijn we weer bijna helemaal opgeknapt en hebben we zelfs alweer wat kunnen eten! Morgen zijn we nog op Koh Lanta en daarna moeten we helaas ons Thailand avontuur achter ons laten..  Maar de volgende bestemming komt er alweer aan: Maleisië!

Groeten vanuit het zonnige Thailand!

Liefs Melissa en Melvin

1. Emmy:
    4 april 2016
    Hoi Melvin en Melis,wat een avontuurlijk verhaal weer.jullie genieten volop zo te lezen en op de foto's te zien.En dan Maleisië klinkt niet verkeerd.passen jullie goed op elkaar en lekker genieten van deze prachtige vakantie.liefs Emmy,
  2. Oma vd Meer.:
    4 april 2016
    Hai lieve vakantie genieters!Wat heerlijk om weer wat van jullie te lezen.Ik vind het heel wat wat jullie allemaal ondernemen.Bovenop de Olifant,en niet in zo'n bakkie,fantastisch!,maar als je het niet erg vindt,laat ik die aanrader toch maar waaien(staat er wel een beetje wind)? Ik geniet van wat jullie allemaal vertellen,.Jammer voor jullie,dat jullie een paar dagen niet zo lekker zijn geweest. Konden jullie nog wel slapen na de aanblik vd kakkerlak? Jullie zien mooie delen vd wereld,(ik kijk ze wel op tv,)Geweldig dat jullie dit samen kunnen doen.Pas goed op elkaar ,en geniet van wat jullie nog gaan ondernemen. Oma en Opa.
  3. Magda:
    5 april 2016
    Lieve schatten

Wat een belevenissen allemaal hè. Jammer dat de wrap niet goed gevallen was .
    Maleisië klinkt ook mooi toch en dan op naar Bali om uit te rusten van al de indrukken die jullie deze weken hebben opgedaan .Dat is een klein beetje thuis komen omdat dat al bekend terrein is en Melissa der ouders dat stukje mee mogen beleven !!! Lieverds geniet nog even van al het moois door God geschapen en van elkaar .......
    Liefs Paps en Mams