Noord Thailand

3 februari 2017 - Koh Chang, Thailand

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer vanuit Thailand! Eindelijk was het vorige week woensdag voor ons weer zover om op reis te gaan. Deze keer wat korter dan de vorige keer, maar zeker niet minder gewild.

Woensdagavond 22.00 uur vlogen we, deze keer met Emirates, naar Dubai om vervolgens verder te vliegen naar Bangkok. Onze reis begon helaas niet zo prettig want Melvin werd behoorlijk ziek in het vliegtuig. De stewardessen vonden maar dat we naar een dokter moesten gaan in Bangkok, maar hier hadden wij uiteraard geen zin in. We hadden zelf al genoeg verklaringen gevonden waarvoor hij ziek was, dus niet nodig. Eenmaal aangekomen in Bangkok bleek dit ook helemaal niet nodig, er was niks meer aan de hand. Vreemd, maar gelukkig voor ons! 's Avonds zijn we nog even Khao San Road op gegaan om de Thaise sfeer te proeven.

Vrijdagochtend vroeg ging de wekker voor onze vliegreis naar Chiang Mai! Hier aangekomen meteen een scooter gehuurd en een rit langs de tempels gemaakt. Wat Chedi Luang, een tempel met vooral, zoals altijd, heel veel goud en hierbij een grote oude ruïne tempel. Wat Sri Suphan, een tempel gemaakt van aluminium. Helaas mochten hier alleen mannen in, dus Melissa moest buiten wachten. 's Avonds hebben we gegeten bij Coconut Shell, een echte aanrader! Je moet even in de rij staan, maar dan heb je ook heerlijk Thais eten! Daarna zijn we met de scooter naar de strip van Chiang Mai gereden om een lekker drankje te drinken. Hier kwamen we een stel uit Denemarken tegen die een internship in Chiang Mai deden voor 3 maanden. De avond dus gezellig afgesloten!

Zaterdagochtend zijn we naar the Grand Canyon van Chiang Mai gereden. Super mooi en indrukwekkend zicht! We hebben hier lekker gezwommen en zijn van een Cliff gesprongen. Best eng, maar heel gaaf. Het omhoog klimmen was wat minder want dit moest via een touw, wat behoorlijk zeer deed aan je voeten. Voor het avondeten ook weer een aanrader: Katt's Kitchen. Ook hier was het weer erg druk, maar het eten was top!

Zondag stond de scooter rit van Chiang Mai naar Pai op het programma. Wat was dit een gave rit! Onderweg zijn we regelmatig gestopt voor mooie foto's, viewpoints, lunch  ( pasta pesto ;) ) en de memorial bridge. Helaas kapte onze scooter er midden in de bergen mee, helemaal kut want nergens iemand te bekennen en we hadden geen flauw idee waar we waren. Na de scooter in de schaduw gezet te hebben en een tijdje te wachten nogmaals geprobeerd met de kickstart en ja! hij deed het. We durfden de scooter nu alleen niet meer uit te zetten, haha. Voor Pai hebben we ook weer een echte aanrader: Na's kitchen! Dit is denk ik het lekkerste Thaise eten wat we ooit gegeten hebben.

Maandag zijn we de dag begonnen met een duik in de Sai Ngam Hot Spring. Heerlijk, net een jacuzzi. Daarna een lekkere lunch in de stad en onze reis vervolgd naar de big white buddha. Je moet behoorlijk wat trappen omhoog, maar dan heb je ook prachtig uitzicht over Pai en de bergen. Hierna doorgereden naar de Pam Bok Waterfall, kouuuud maar een leuke, hoge waterval. Om de dag af te sluiten hebben we de zonsondergang bekeken bij de Pai Canyon. Prachtig uitzicht over te bergen! Sommige stukjes waren wel behoorlijk smal om overheen te lopen, maar dit gaf wel een nog mooier uitzicht!

Dinsdag was de minst leuke dag van onze vakantie, de reisdag. Maar helaas heb je deze als backpacker er altijd wel tussen zitten. We hadden een rit van Pai naar Pattaya te gaan. Eerst een busrit van 3 uur, gevolgd door een vlucht van 1,5 uur en om het af te sluiten een busrit van 1,5 uur. Aangekomen in pattaya zijn we dan ook gauw gaan slapen.

Woensdagochtend zijn we lekker naar het strand gegaan in Pattaya. Dit strand stelde helaas niet zoveel voor en het zat vol met Russen, maar we konden wel heerlijk genieten van de zon. 'S middags zijn we het centrum van Jomtien Beach in gegaan en lekker rustig aan gedaan.

Vanochtend was onze reis naar de eilanden aangebroken! Het stadsleven ruilen we nu in voor de oh zo heerlijke eilanden! Het eerste eiland op de planning is Koh Chang. Om de busrit hier naartoe te overleven hebben we wel eerst wat doodsangsten uit moeten staan. Onze buschauffeur was he-le-maal getikt. We hebben hier al veel "crazy drivers" (zoals ze het hier noemen) meegemaakt, maar deze meneer sloeg alles. Links inhalen, rechts inhalen, rechts rijden (terwijl ze hier links rijden) en achteruit rijden op de snelweg, niks was voor deze meneer te gek.. We waren dan ook erg blij toen hij ons bij de boot eruit gooide en wisten niet hoe snel we weg moesten wezen bij hem. Gelukkig hebben we vanmiddag heerlijk kunnen zwemmen en relaxen op White Sand Beach.

Voorlopig blijven we nog lekker op Koh Chang en maandag varen we door naar Koh Mak!

Liefs vanuit het verre Thailand!

1. Magda:
    2 februari 2017
    Wat een heerlijk verhaal weer.Fijn om te zien dat jullie het zo fijn hebben.Geniet lekker nog even voordat jullie straks aan jullie eigen huisje gaan beginnen !!
    Veel liefs vanuit ons vakantiehuisje papa en mama
  2. Oma vd Meer.:
    2 februari 2017
    Hallo lieve vakantie luitjes.Wat een verhaal.....Alles heel goed vertelt.Geweldig om te lezen.Wat fijn dat jullie zo kunnen genieten samen.Het is wederom weer een heel avontuur!! Geniet nog van dag er nog komen gaat...maar doe wel voorzichtig .Lieve groetjes van,Oma en Opa.
  3. Emmy:
    Hoi Melvin en Melis,
    Het is weer volop genieten voor jullie.en als je het zit te lezen is het net of je achterop de scooter zit HaHa...maar passen jullie wel een beetje op voor die crazy drivers....nog een prachtige reis
  4. Yvonne:
    3 februari 2017
    dat klinkt dat jullie het heerlijk naar het zin hebben geniet er lekker van