Asia you were amazing!

25 april 2016 - Leiderdorp, Nederland

Hallo allemaal!

Helaas is het alweer tijd voor ons laatste blog.. Onze 5 weken zijn namelijk om-ge-vlogen!!

Afgelopen maandag hadden we een drukke dag! 's Ochtends om half 9 stond Yuda (onze gids) ons al met smart op te wachten! We waren vroeg begonnen met onze rit want onze eerste bestemming, de gigit waterfall, was 2 uur verderop. Eenmaal daar aangekomen was het prachtig! 2 grote watervallen, waarvan we bij een waterval konden zwemmen. Maar wat was het water koud!! Hierna zijn we gauw weer in de auto gestapt richting de golfbaan die hier vlakbij lag. Pat vond het leuk om even te kijken en vanuit de kantine mochten we mooie foto's maken. Wat een grote en gave golfbaan! Niet te vergelijken met de golfbanen bij ons. Hierna vervolgden we onze tocht naar de Ulun Danu Bratan Temple. Yuda had prachtige sarongs voor ons meegebracht (ook voor de Mannen, haha) dus we konden te tempel betreden. Een mooie tempel midden op een meer. Hierna was het tijd voor de lunch bij een restaurant met geweldig uitzicht op de rijstvelden! Als afsluiter bracht Yuda ons bij weer een mooie tempel, Pura Aman Tayun Temple. Kortom een goed begin van de week!

Dinsdag hebben we 's ochtends genoten van onze heerlijke villa en zwembad. 's Middags hebben we onze tassen ingepakt en de taxi naar Kuta Beach genomen. We hadden hier 2 surfboarden gehuurd, dus zijn om en om het water ingegaan om te surfen. Na zo'n 2 uur, open knieën en een hoop schaafwonden verder vonden we het wel weer tijd om naar huis te gaan. 's Avonds zijn we naar het stadje Sanur gegaan om te gaan eten. Een hele andere stad dan Kuta en Seminyak (waar wij zaten). Wij waren enorme drukte van auto's, scooters en toeterende taxi's gewend, maar deze waren in Sanur totaal niet te vinden. Maar wel een gezellig straatje met een hoop leuke restaurantjes.

Voor woensdag hadden we weer een drukke dag gepland staan. Om 09.30 vertrokken we richting de Ganung Kawi Temple. Hier aangekomen bleek deze tempel midden in de jungle te liggen, wat weer voor een prachtig zicht zorgde! We moesten een hoop trappen naar beneden (en dus ook weer omhoog, pffff), maar het was het uitzicht zeker waard! Hierna zijn we naar The Sacred Monkey Forest in Ubud gereden. Een groot park helemaal vol met aapjes. We hadden een tros bananen gekocht en voor we het wisten hadden mama en pat de apen al op hun schouders en hoofd zitten! We vervolgden de reis naar Dreamland Beach, een leuk strandje met een hoop goede surfers! Helaas waren de golven hier voor ons nog veeeel en veeeel te hoog om te surfen. We sloten de dag af bij de Uluwatu Temple. Voor ons een uitdaging, want dit was de plek waar Melvin de vorige keer gekrabd werd door de aap. Onze flesjes water, zonnebrillen en mobiels borgen we dan ook maar goed op in onze tassen! We waren nog niet binnen of we zagen al een aap met de zonnebril van een meneer voor ons ervan door gaan, ook waren later de slippers van een vrouw aan de beurt. Gelukkig zijn wij er deze keer allemaal goed mee weggekomen!

Donderdag zijn we op pad gegaan naar Canggu Beach. Een klein, maar leuk strandje. Ook op dit strand waren weer hoge golven aanwezig, waardoor je regelmatig een hap zout naar binnen kreeg en een aantal keer over de kop sloeg om door de branding heen te komen. Maar als je er eenmaal door was, was het water heerlijk om even af te koelen en lekker bruin te bakken! 's Avonds namen we de taxi naar Kuta Square om daar lekker avond te eten en nog wat te shoppen nu het nog kon voor deze leuke prijzen.

Helaas was nu toch echt onze laatste dag aangebroken.. We begonnen de dag met een lekker ontbijtje bij een leuk restaurantje vlakbij onze villa. Jammer genoeg was ik (Melissa) vanaf woensdagavond al niet erg lekker en had veel buikpijn. Tijdens dit ontbijt werd dit wel heel erg en besloten we om maar lekker onze laatste dag bij de villa door te brengen.. Of 1 zieke nog niet genoeg was, eenmaal aangekomen in de villa bleek m'n moeder (Wen) ook helemaal niet lekker te worden. Het werd duidelijk dat ze was gestoken door een dengue mug.. Heel vervelend want daar is helemaal niets aan te doen, alleen paracetamol slikken en wachten tot het over gaat.. Ik bleek een darminfectie te hebben, ook erg vervelend. Het was dus wel duidelijk dat we erg tegen de lange terugvlucht opzagen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld deed het volgende probleem zich alweer op; we moesten eerst naar de dokter voordat we het vliegtuig in mochten om te kijken of m'n moeder wel "fit to fly" was. Na wat onderzoeken en het grote bedrag van €1.60 betaald te hebben bleek ze fit genoeg te zijn om te vliegen en werden we snel naar de gate gebracht om te vertrekken. Beide vluchten waren voor ons allebei geen pretje en we waren dan ook érg blij dat we zaterdagmiddag eindelijk op Schiphol stonden. Een hele andere afsluiting van onze vakantie dan dat we gehoopt en gepland hadden..

Al met al hebben we een super week met z'n vieren op Bali gehad! We hebben heel veel gezien en enorm genoten van het land, het weer en vooral het overheerlijke eten!

Natuurlijk vonden Melvin & ik de rest van onze reis ook geweldig en hebben er heel goed van genoten! Zeker weten dat wij ooit nog terug gaan richting Azië om de delen te bekijken die we nu nog niet gezien hebben.

Liefs Melvin & Melissa

Ps. Natuurlijk is Pat deze keer ook niet zonder slag of stoot op reis gegaan... Aangekomen op Bali bleek pat zijn rugtas achter te zijn gebleven in Nederland. Twee dagen later ontvingen we een mailtje met het nieuws dat de rugzak was aangekomen op Bali (beter laat dan nooit zullen we maar zeggen). Helaas was onze villa lastig te vinden en konden ze de rugzak niet bij ons brengen. We besloten om de rugzak dan vrijdag voordat we zouden vliegen wel op te halen. Toen Pat & Mel daar vrijdag aankwamen om de rugzak op te halen, bleken er spullen uit de rugzak te zijn en hetgeen wat er nog in zat was stuk. Pechvogeltjes kon je ons dus allemaal wel noemen vrijdag!