Het eind komt in zicht..

19 april 2016 - Bali, Indonesië

Selamat malam!
Hoe gaat het daar in het koude kikkerlandje? Wij hopen natuurlijk goed! Gelukkig zien we af en toe een zonnetje op het weerbericht voorbij komen! Met ons gaat het ook goed! We hebben inmiddels Maleisië verlaten en zijn aangekomen op onze eindbestemming, Bali. Maar daar later meer over. Eerst terug naar Georgetown, Penang.

Voor de verandering hadden we een keer geen scooter gehuurd, maar fietsen. Deze waren toch wat moeilijker te verkrijgen dan we dachten. Na enkele straten afgestruind te hebben in 39 graden, hadden we uiteindelijk toch een tentje gevonden waar we fietsen konden huren. Helaas waren de fietsen hier niet zoals wij gewend zijn in Nederland. Die trappers waren zo krom als wat en zodra je het zadel omhoog deed, was je aan het eind van de straat alweer naar beneden gezakt, zodat je ongeveer met je benen in je nek fietste. Maar goed, we raakte eraan gewend en begonnen onze rit richting de street art. Verspreid door een klein deel van de stad was allemaal street art te vinden, erg gaaf om te zien. 's Middags besloten we naar het upside down museum te gaan, een erg aparte ervaring met een hoop leuke foto's. In de avond hebben we pizza gegeten en hebben we nog even genoten van het uitzicht op het dakterras van ons hotel. De volgende morgen vertrokken weer naar de volgende en tevens laatste bestemming in Maleisië, Kuala Lumpur. Met onze spullen liepen we naar onze pick-up point. Daar moesten we in een klein busje stappen, om vervolgens honderdvijftig meter verder te worden afgezet voor de grote bus! Te lui om te lopen zijn ze hier dus wel, haha. De bus waarmee we naar Kuala Lumpur gingen was enorm luxe met ruime stoelen. Je stoel kon zo goed als helemaal plat en er kwam zelfs een voetensteun omhoog wanneer je op een knopje drukte. Een hele grote verbetering ten opzichte van de veel te kleine en krappe busjes in Thailand.

Na 6 uur kwamen we bij ons hotel aan. Dit keer een wat luxer hotel met een zwembad bovenop het dak. Na wat rusten zijn we naar de Petronas Towers ( Twin Towers ) gegaan. Enorm indrukwekkend! We hadden kaartjes gekocht om de toren in te gaan en gingen daarna snel wat eten want we moesten optijd klaar staan om de toren in te gaan. Met een lift ga je 86 verdiepingen omhoog en krijg je een geweldig uitzicht voorgeschoteld. We hadden verwacht dat je ook ergens naar buiten zou kunnen, maar dat was helaas niet het geval, desondanks toch de moeite waard! Aan het einde van de avond hebben we nog even genoten van een fonteinenshow aan de achterkant van de torens en zijn daarna naar bed gegaan. De volgende morgen gingen we ontbijten bij een restaurant naast ons hotel. We dachten een lekker ontbijtje te krijgen, maar dit viel vies tegen. De eieren die we besteld hadden, kregen we in een kom en na twee happen proefden we een soort vissmaak, erg vies. Aangezien wij beide geen visfanaten zijn, kon dit zo de prullenbak in. Dit keer was het ontbijt helaas geen goed begin van de dag. Daarna hebben we de taxi gepakt en zijn we naar een enorm grote mall gegaan. Deze was 8 verdiepingen hoog, had een oost en west kant en had een achtbaan op de vijfde verdieping. Wij hebben er voor gekozen om niet in de achtbaan te gaan, maar een escape room te doen. Dit was een erg gave ervaring! Na de lunch hebben we weer een taxi gepakt met dit keer een tempel als bestemming. Een Chinese tempel wel te verstaan. De taxi chauffeur had zijn rijbewijs waarschijnlijk bij een pakje boter ontvangen, want hij wilde een stijle helling op gaan in de tweede versnelling zonder gas te geven. Gelukkig bedacht hij net optijd om even terug te schakelen en een hoop gas te geven, want we gingen al achteruit naar beneden..  De tempel was erg mooi en apart om te zien. Daarna zijn we terug gegaan om nog even van het zwembad te genieten en 's avonds gingen we weer richting de torens om de fonteinenshow wat langer mee te maken. De fonteinen hadden allemaal verschillende kleuren en op de achtergrond werd er muziek afgespeeld, erg leuk en heel gezellig! De volgende dag vertrok de vlucht richting Denpasar, Bali.

Na een taxi, een bus en een trein verder, waren we op het vliegveld aangekomen. Er werd ons geadviseerd om op tijd te komen, het kon heel druk zijn. Eenmaal aangekomen bij de balie was dit ook het geval, er stond een mega lange rij. We hadden al online ingecheckt dus we besloten om even achteraan te kijken of we daar misschien onze bagage bij de drop off konden brengen en niet in deze rij hoefde te staan. En ja! Blijkbaar waren we als enige zo slim geweest om online in te checken en konden we dan ook zo doorlopen! Na 2 uur te hebben gewacht, stapten we het vliegtuig in en hadden we een luxer vliegtuig dan verwacht. We hadden allemaal een eigen scherm om film te kijken en de beenruimte was enorm voor zo'n klein vliegtuig. Een aangename verrassing. Na 3 uur in het vliegtuig, waren we op Bali aangekomen. We werden onthaald door tientallen mensen die ons graag in de taxi wilden meenemen voor een veel te hoge prijs, maar gelukkig bestelde wij een Uber taxi. Na aankomst bij ons hotel, hebben we een Bintang Radler gehaald om alvast goed te beginnen op Bali. De volgende dag gingen we boodschappen doen en naar de villa. De taxi kon het adres niet echt gemakkelijk vinden, maar na wat bellen met de eigenaresse zijn we er toch uiteindelijk gekomen. Eenmaal de spullen neergezet namen we gelijk een duik in het zwembad. Na wat relaxen gingen we die avond Pat & Wen ophalen van het vliegveld. Ze zouden rond half zes landen, dus wij wilden de taxi nemen om kwart over vijf. De eerste taxi kwam na 20 minuten niet opdagen en de tweede wist de weg uit onze wijk niet. Bijna een uur en kwartier later, waren we eindelijk op het vliegveld. Pat & Wen waren ondertussen allang geland, maar nog steeds bij de bagageband want de rugtas van Pat lag nog in Nederland.. (gelukkig met niet veel bijzonders erin).  Na een warm onthaal zijn we naar de villa gegaan en hebben we nog een lekker drankje gedronken op onze laatste week.
De volgende dag zijn we naar het strand gegaan om Pat en Wen even te laten bijkomen (niet dat wij dat nou zo erg vonden, wij konden ook wel wat relaxen gebruiken). Na wat ontspanning zijn we 's middags terug gaan lopen en zijn we bij diverse leuke winkels gestopt. Na ons even te hebben opgefrist, zijn we richting Kuta gegaan. Daar zat een hele lekkere Warung, waar wij de vorige keer ook lekker hadden gegeten. We hebben daar gegeten met z'n vieren voor 6 euro inclusief fooi. Daarna gingen we terug naar de villa en hebben we nog even lekker gezwommen. Zondagmorgen had Pat een lekker geroosterd broodje met ei voor ons klaar staan in de villa. Daarna hebben we wat lokale marktjes bezocht. Aan het einde van de middag zijn we naar Tanah lot gegaan. We hoopten op een mooie zonsondergang, maar de wolken dachten daar helaas anders over. Ondanks dat was het uitzicht prachtig en waren er enorm hoge golven die vaak heel hard tegen de rotsen klapten, wat een heel mooi beeld en geluid gaf!

Helaas komt het eind van deze geweldige reis al in zicht.. We hebben nog minder dan een week te gaan en dan vliegen we toch echt terug naar Nederland. Daarom gaan we nog extra genieten van de laatste week!

Groeten vanuit Bali!

Liefs Melissa en Melvin
( En natuurlijk de groetjes van Pat & Wen! )

1. Emmy:
    19 april 2016
    Hoi hoi allemaal,wat een prachtig verhaal weer...compliment aan de schrijverIk zit het verhaal te lezen en ben gelijk aan het eten(avond)ik ben er gewoon een beetje bij daar op het prachtige Bali.en gezellig dat Pat en Wendy er zijn,lijkt mij echt heel bijzonder om dit met elkaar te delen.ik wens jullie nog mooie dagen en mijn lieve groetjes voor jullie.....
  2. Oma vd Meer.:
    19 april 2016
    Hai lieve vakantie luitjesWat een prachtig verslag weer van jullie vakantie,en inderdaad,compliment voor de schrijver,goed én leuk gedaan.Tja aan alles komt een eind,maar gelukkig kunnen jullie nog een paar dagen met z'n vieren genieten!!!!.Prachtige foto's gezien,fantastische watervallen,mooie golfbanen.Gezellig eten met elkaar,nou ,voor zover weer ,héle gezellige dagen nog met elkaar.Oma en Opa.