Bye Bye Thailand, Hello Malaysia!

11 april 2016 - Pulau Penang, Maleisië

Hoi allemaal!

Onze laatste dagen in Thailand zijn helaas voorbij gevlogen! Wel hebben we het heel leuk kunnen afsluiten. We begonnen met de 4 islands Tour. Met een longtailboot gingen we de zee op en gingen we 4 verschillende eilanden af waar we heel mooi konden snorkelen! Er waren hier wel honderden vissen te zien en ook Nemo & Dora waren vaak van de partij! Op het laatste eiland moesten we eerst 100 meter door een pikdonkere grot zwemmen om aan te komen bij het strandje. Heel gaaf, maar erg lastig omdat je niks om je heen zag en we een zwemvest van 4 maten te groot aan hadden. Maar eenmaal daar aangekomen was het prachtig! We kwamen op een strandje tussen hele hoge rotsen en een hoop mooie bomen. Het enige wat er was, was een stuk strand, verder kon je geen kant op. Heel gek hoe dit ineens zo kon ontstaan tussen alle rotsen. Voor het eten 's avonds hadden we gezien dat er een Griek bij ons in de buurt zat. Toen we daar aankwamen bleek natuurlijk dat de Griek précies deze dag dicht was.. We hadden het natuurlijk wel kunnen verwachten met ons. Gelukkig was er een ander restaurantje waar we heerlijk gegeten hebben!

De volgende dag zijn we weer lekker met de scooter gaan touren. We waren opzoek naar een waterval, maar helaas werken de watervallen hier allemaal niet omdat het veel te droog is ( konden we dit in Nederland maar eens zeggen.. ;-) ). Maar we waren zeker niet voor niks gegaan! Tijdens de rit hier naartoe hebben we wilde olifanten en een heleboel wilde apen gespot! Bij de olifanten konden we erg dichtbij komen om mooie foto's te maken. De olifanten zagen er goed uit, ze hadden zelfs hun slagtanden nog gelukkig, dat zie je hier niet zo vaak. Op de rit terug kwamen we nog een mooi strandje tegen in een baai, waar we nog even lekker konden afkoelen. 's Avonds was er een markt dichtbij onze bungalow. We hebben hier voor de laatste keer heerlijk langs de straat gegeten, potatoes twisters met barbecue en paprika poeder en een soort gehaktballen, erg lekker! Natuurlijk waren we wel weer zo eigenwijs geweest om de medium spicy te nemen, waardoor onze monden in de fik stonden! We blijven het proberen...haha

Toen was de dag aangebroken om Thailand te verlaten. We vonden Thailand allebei geweldig en komen er dan zeker ooit nog eens terug! Met al onze spullen weer ingepakt begonnen we aan de lange reis naar Maleisië. Twee bussen, een trein en een taxirit later kwamen we aan in Kuala Perlis. Jammer genoeg we waren net de laat voor de laatste Ferry naar Langkawi dus bleven we een nachtje in Kuala Perlis. De volgende ochtend vroeg hebben we de Ferry naar Langkawi genomen. We hadden weer voor 2 dagen een scooter en zijn meteen naar de underwaterworld gereden. Er zaten hier eeeenorm veel en verschillende vissen, pinguïns, salamanders, leguanen en papegaaien. De volgende dag stond de Skycab op het programma. Met een gondel gingen we 708 meter omhoog, waarna een prachtig uitzicht volgde! We hadden gelukkig een hele heldere dag, dus we konden enorm ver kijken. Heel gaaf! Naast de gondel konden we ook nog in een 6D cinema. We werden hier in een stoel gezet voor een scherm. Op het scherm verscheen een achtbaan en met onze stoelen werden we alle kanten op geslingerd, voor je gevoel zat je dus echt in die achtbaan. Ondertussen kwamen we nog wat water en rotsen tegen, die je ook echt tegen je voeten voelde botsen. Weer een leuke ervaring!

Gister zijn we weer in de volgende Ferry gestapt, nu van Langkawi naar Penang. Een tocht van 3 uur met een heel klein bootje. Voor de zeezieken zal dit ook zeker weer geen pretje geweest zijn, de boot schommelde namelijk enorm. Hier blijven we 2 nachten en daarna gaan we door naar Kuala Lumpur. Donderdag vliegen we van Kuala Lumpur naar Bali, waar de heerlijke villa op ons wacht! Na alle spinnen, kakkerlakken en salamanders in onze kamers/bungalows zijn we wel weer even toe aan wat luxe!!Vrijdag halen we mama (Wen) en Pat op van het vliegveld in Bali! :) Gelukkig dus nog een hoop leuke dingen op de planning voor ons!

Liefs van ons xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma vd Meer.:
    11 april 2016
    Hai lieve vakantie luitjes. Wat een mooi verslag weer ,dat kunnen jullie erg goed!Geweldig weer om te lezen wat jullie allemaal weer hebben ondernomen!mooi en spannend( donkere grot)Maar dat was het wel waard toch?.Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben, en fijn dat Mama en Pat er over een paar daagjes zijn!! Geweldig voor jullie en voor hun. Fijne vakantie nog en tot het volgende verslag. Oma en Opa.
  2. Magda:
    11 april 2016
    Lieve schatten

Ik geniet elke keer weer van jullie mooie verslag. Wij wensen jullie met zijn vieren heel veel plezier en vinden het erg jammer dat wij er niet bij kunnen zijn ( jullie weten de reden ) Geniet nog even samen want het eind komt in zicht .
    Heel veel liefs PAPS en Mams