Ko Phangan & Ko Samui

26 maart 2016 - Ko Samui, Thailand

Daar zijn we weer!

Inmiddels zijn we een weekje in Thailand en hebben we al een hele hoop gedaan en gezien!

De laatste dag in Bangkok zijn we naar de skybar gegaan op de 64e verdieping en 267 meter hoogte! We hadden hier echt een prachtig uitzicht over de hele stad en hebben heeel veel foto's gemaakt! Er stond wel enorm veel wind waardoor je je kleren goed vast moest houden en je je mobiel bijna niet vast kon houden! Maar het was het uitzicht zeker waard.

Daarna gingen we onze spullen inpakken omdat we de volgende ochtend vroeg naar het vliegveld zouden vertrekken om naar Surat Thani te vliegen. We hadden alles al geregeld qua taxi etc dus we konden mooi op tijd vertrekken. We pakten alvast de tickets erbij om te kijken of we online konden inchecken en wat bleek: het was een heel ander vliegveld dan we dachten!! Het bleek ook nog eens een stuk verder te liggen. Gelukkig konden we de taxi op tijd bestellen en waren we op tijd op het vliegveld :).

In Surat Thani zijn we 1 nachtje gebleven en de volgende ochtend vroeg hebben we de boot naar Ko Phangan gepakt! Dit was een tocht van ongeveer 2,5 uur. Naast onze boot zwommen steeds 2 dolfijnen die ons lieten zien hoe ze visjes vangen, heeel gaaf om te zien! Helaas waren ze zo snel, dat ze vaak lastig op de foto te krijgen waren. Eenmaal aangekomen op Ko Phangan pakten we de taxi richting onze bungalow. Wij dachten dat de tuk tuks in Bangkok hard reden, maar de taxi's op Ko Phangan zijn er niks bij. Je wordt van de ene naar de andere kant geslingerd en je bagage mag je wel stevig vasthouden, maar goed hierdoor arriveerden we wel snel bij onze bungalow. Jammer genoeg hadden we ons volgens deze chauffeur wel goed gedragen en moesten we dan ook gewoon het geld betalen, haha.

We hadden een heerlijke bungalow naast het Haad Rin Beach, dus we zijn meteen het strand op gegaan. In het water voelde we steeds maar allerlei prikjes, waarvan we dachten dat het wondjes waren. Later bleek dat er honderden kleine kwalletjes in de zee zaten die je dus steeds prikte, erg irritant! Helaas was deze dag alweer snel voorbij en besloten we om de volgende dag te gaan kijken voor een scooter. Voordat we gingen slapen, zijn we een uur bezig geweest met het uitmoorden van muggen! Erg mooi een bungalow tussen al het groen, maar het stikt er van de muggen! De volgende ochtend vroeg (heeel vroeg) werden we gewekt door onze vriend Kees de Gecko, die de hele avond en nacht Gecko Gecko heeft geroepen. Ook hadden we er zo'n 20 tot 30 muggenbulten bij! Verder hadden we een prima avond en nacht hoor, haha!

Zo gezegd zo gedaan, de volgende ochtend reden we op een scooter. We moesten door enorme hoge bergen heen waar je met 10km/h omhoog ging en met ongeveer 80km/h naar beneden ging! Ik denk dat onze gezichten er op dat moment prachtig uitzagen want die werden totaal platgedrukt door de enorme wind die je voelde. Natuuuuurlijk leek dit scooteravontuur allemaal te mooi om waar te zijn, want ja wij hadden weer een scooter gekregen met een lekke tank. De helft van de benzine die we getankt hadden was er dus alweer uitgelopen.. (Gelukkig kost een volle tank hier maar €1,60). We konden dus weer terug met de scooter door die enorme bergen. Gelukkig heeft iedereen hier in Thailand geen haast, waardoor we nog zo'n 40 minuten hebben zitten wachten op een nieuwe scooter.

Met de nieuwe scooter hebben we het hele eiland in 2 dagen rondgereden en alle mooie dingen bekeken! We hadden gelezen dat je bij Koh Ma heel goed kon snorkelen, dit was ook zeker waar! Er zwommen hier een hele hoop vissen die ook zeker niet bang voor je waren. Ik denk dat wij (vooral Melissa ;-) ) soms nog banger waren voor de vissen dan zij voor ons!

Na dit mooie avontuur was het alweer tijd voor het volgende: Ko Samui! Vanochtend hebben we de boot van Ko Phangan naar Ko Samui gepakt. Deze tocht duurde zo'n 40 minuten.. Voor degene die zeeziek zijn is dit geen pretje! De boot slingerde heen en weer en de golven kwamen zo hoog dat je boven op de boot zelfs nat werd. Ook vloog alle bagage door de boot, gelukkig hadden wij backpacks mee en geen koffers, want de koffers gleden steeds naar de randjes van de boot.

Ook hier hebben we weer een prachtige bungalow en hebben we alweer een scooter voor de deur staan. Natuurlijk was hiervan weer een helm stuk, waardoor we weer terug moesten voor een nieuwe helm.. Ja, het moest natuurlijk wel leuk blijven hè!!
De komende dagen gaan we hier nog de rest van het eiland verkennen met onze scooter en dinsdag trekken we de jungle bij Khao Sok in!

Oh, ja. Ondertussen is Melvin nog aangevallen door een hond (niks aan over gehouden gelukkig), zijn de meeste bedden hier gewoon houten planken, hebben we vanavond heel lekker gegeten voor niks omdat ze een rekenfoutje gemaakt hadden en kan je op Ko Phangan geen glazen cocktails bestellen maar buckets (emmertjes) en dit voor maar €5 :)

Hierbij nog wat foto's voor jullie, om jullie allemaal een beetje jaloers te maken :)

Liefs Melvin & Melissa

1. Danny de Ruijter:
    26 maart 2016
    Super verslag ... Geniet er goed van! Kan niet wachten op het volgende verslag, ben wel een klein beetje jaloers hoor
  2. Oma vd Meer.:
    26 maart 2016
    Hai vakantie luitjes.
    Wat heerlijk om weer wat te lezen van jullie.Tja je moet toch wel wat meemaken hé.Als het elke keer maar weer goed komt is het niet zo erg,en zo heb je elke keer weer iets spannends te vertellen.Mooi hoor ,dat jullie dolfijnen hebben gezien.Hebben jullie geen klamboe bij jullie? of kunnen jullie die misschien ergens kopen?.Nog heel veel mooie plekjes en momenten toegewenst.Dank voor jullie reis verslag. Oma en Opa.
  3. Debby:
    27 maart 2016
    Jeetje toch hebben jullie last van de Serliere kwaal.........dat er nooit iets normaal kan gaan en melvin je moet lief zijn voor de beestjes dan zijn ze voor jou ook lief hoor
  4. Wendy:
    27 maart 2016
    Wat gaat alles jullie toch gemakkelijk af! Oh en nu gaan we even naar dit eiland en dan volgende week de jungle in. Fantastisch om te lezen en we zijn super trots op jullie dat jullie dit zijn gaan doen. Wat een ervaring. En bij elk reisverhaal komt Bali voor ons dichterbij. Geniet ervan xxxx
  5. Marcel serlier:
    hoi hoi
    ik heb samen met oma de verhalen gelezen en de fotoos gekeken ze vond het erg leuk oma vind het fijn dat jullie het zo leuk hebben en ze vind het geweldig dat jullie dit ondernemen nog veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag xxxx pa oma en bri