Bangkok!

20 maart 2016 - Bangkok, Thailand

Sàwàddie!

Na een lange maar goede reis zijn we gister veilig aangekomen in Bangkok! Maar natuurlijk kon dit bij ons niet zonder slag of stoot verlopen.. Eenmaal aangekomen op Schiphol gingen wij vol goede moed onze bagage naar de bagage drop off brengen. De mevrouw achter de Bali ;-) voerde onze gegevens in en vroeg vriendelijk; jullie hebben toch wel een visum? Uh, nee, die hebben wij niet. We vertrekken namelijk binnen 30 dagen weer uit Thailand en hebben deze dan dus niet nodig. De vrouw keek verbaasd en begon druk te bellen. Ze vertelde ons dat we moesten kunnen aantonen dat we binnen 30 dagen Thailand zouden verlaten. Immers hebben wij 23 april een vlucht van Denpasar (Bali) naar Amsterdam, dus wij namen aan dat dit wel genoeg was. Maar nee, we moesten echt dmv een bus of treinticket kunnen aantonen dat we Thailand zouden verlaten. We konden de rij weer uit en moesten gauw op onze telefoons opzoek naar een juist ticket. Na even zoeken hebben we maar een treinticket geboekt, we weten nog niet of we hem gaan gebruiken, maar we hadden in ieder geval iets om het aan te tonen. Gelukkig mochten we vooraan in de rij en werd het ticket goedgekeurd!

Vrijdag 11.40 (05.40 NL) landden we op Bangkok. Het duurde even voordat we het vliegtuig uit konden, maar toen we aankwamen bij de bagageband kwamen onze backpacks gelukkig erg snel. We zijn opzoek gegaan naar de metro en hebben de metro richting ons hotel gepakt. Aangekomen in het hotel zijn we lekker gaan douchen, want dit hadden we wel nodig na die lange reis. Daarna zijn we meteen het centrum in gegaan. Ons hotel ligt gelukkig midden in het centrum, dus dat is erg fijn! 'S avonds hebben we lekker gegeten en zijn we maar meteen de cocktails uit gaan testen, want ja die zijn hier spotgoedkoop!

Vannacht om 02.30 waren we beide klaar wakker met het idee dat het al een uurtje of 7 zou zijn. Helaas bleek dit niet het geval, dus gauw verder slapen dan maar! Totdat onze buren thuis kwamen en elkaar zo ongeveer de hersens in sloegen en lekker met de deuren begonnen te smijten. Dit heeft zo'n 40 minuten geduurd totdat we het meisje huilend weg hoorden rennen. Hopen maar dat komende nacht rustiger verloopt!

Vandaag zijn we de hele dag op pad geweest. We hadden een tuk tuk gevonden die ons voor 15 baht (0,30 €) wel naar de bezienswaardigheden die we wilden zien zou brengen. Zo gezegd zo gedaan! Tussendoor stopte hij wel steeds bij tentjes waar we naar binnen moesten (kijken, kijken, niet kopen) zodat hij kaartjes voor gratis benzine zou krijgen. Helaas waren wij er niet goed in en waren vaak te snel weer buiten, zodat onze vriend geen bonnetjes kreeg. Hij dacht ons naar de tweede bezienswaardigheid en zou weer op ons wachten, net zoals bij de eerste. Maar, jullie raden het al! Toen wij terug kwamen was onze vriend verdwenen!! We zouden achteraf betalen, dus we hadden een gratis rit gehad :) Gauw opzoek naar een nieuwe tuk tuk en die hadden we zo gevonden! Hij bracht ons verder, maar ook na wat tempels werden we weer bij winkels gedropt. Wij werden nogal geïrriteerd en zeiden dat we niet naar binnen gingen. Dan kon hij ons niet verder brengen zei hij, sukkel. Melissa zei dan breng je ons maar terug naar waar we zijn ingestapt. Hij zei niks en begon als een gek te racen, ineens zei hij dat we er waren en gooiden ons eruit en ook hij reed weg! Weer niet betaald dus!! Kortom een goedkope dag voor ons :) We maken alleen geen vrienden..

Morgen vertrekken we naar een ander hotel in Bangkok, waar we de skybars van Bangkok gaan bekijken. We slapen hier maar 1 nachtje, want dinsdag vliegen we naar Surat Thani en vertrekken we richting de eilanden Ko Tao, Ko Phangan en Ko Samui :)

We schrijven gauw weer een nieuw stukje om te vertellen hoe het op deze prachtige eilanden is!

Liefs Melvin & Melissa

Ps. We hebben nog wat foto's toegevoegd :)

1. Magda:
    20 maart 2016
    Nog maar zo kort op reis en dan al zoveel beleefd. Dat beloofd wat voor de aankomende weken. Liefs xxxx
  2. Debby:
    20 maart 2016
    Whahahahah echt een Serlier ben je! Daar kan nooit iets normaals meegaan. En ja melvin ik weet dat jij geen Serlier bent maar ja waar je mee omgaat raak je mee besmet! Spreek uit ervaring
  3. Sander:
    20 maart 2016
    Wordt het niet eens tijd voor een selfie stick Melvin!? ;-)
    Veel plezier op jullie vakantie.
    Ik hou jullie blog in de gaten en ben benieuwd naar de foto's.
  4. Emmy:
    20 maart 2016
    Jeetje,wat een avontuur...passen jullie wel een beetje op.
    Leuke foto's:)
  5. Oma vd Meer.:
    20 maart 2016
    Hai Melis en Melvin.Fijn om jullie zo te zien,en een raar idee dat jullie zo ver weg zitten!! Fijn dat jullie goed aangekomenzijn,en dat het op Schiphol goed is gekomen.Ja je moet er wat voor over hebben om gratis mee te mogen met een tuk tuk.Geniet van alles en pas goed op elkaar ! Oma en Opa.Leuk om zo alles te lezen.
  6. Wendy:
    20 maart 2016
    Hahaha, niet kijken en ook niet kopen. In elk tuk tuk station hangt nu foto van jullie. Wat een mooi verhaal al en leuke foto's. Verheugen ons alweer op jullie volgende reisverhalen. Dikke kus xxx
  7. Yvonne:
    21 maart 2016
    leuk hoor om jullie op deze manier te volgen!! Veel plezier
  8. Marcel serlier:
    22 maart 2016
    Nou ja zeg zelfs 15 bath is te duur voor ze hihihi maar wel weer een leuk verhaal voor later .
    Nou weer op naar de volgende stad xxxx